* YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ - GAYRİRESMİ ÖĞRENCİ ORTAMI
YILDIZZ HABERLER
24 yorum

MEZUNIYET SINAVLARI EYLÜL SONUNA ALINDI!!!

Arkadaslar Merhaba, 18.02.2016 tarihli Senato karari ile daha önce 13-16 Temmuz 2016 olarak duyurulan Mezuniyet Sinavlari yeni kararla 21-24 Eylül 2016 arasina alindi. Bu durum 1-2 dersi kalip dönem sonunda mezun olacaklari son derece magdur eden bir karar. Bu kisiler mecburen yaz okuluna gitmek zorunda kalacak, yaz okulu Agustos sonunda bittiginden eger yüksek lisans yapacaklarsa birakin diger üniversiteleri YTÜ yüksek lisans kayitlarini bile kaçiracaklar. Daha önce yaz okulu sonrasi mezuniyet sinavi yapilmasi konusunda çok talep olmustu ama bu talep normal zamaninda mezun olacaklari magdur ederek karsilanmamaliydi. Iste bu yüzden magdur olanlarin farkindalik yaratmasi için rektör, dekan bölüm baskani yetkili kisilere mail atmasi son derece önemli. Amacimiz yaz okulu sonrasi mezuniyet sinavi yapilmamasi degil, bizim durumumuzda olanlar için asil olmasi gereken zamanda yani bu dönem bütünlemelerinden sonra da mezuniyet sinavi yapilmasi.

» panspermia | » 3/28/2016 11:21:00 PM | » 2006 görüntüleme | GERİ 

hegzagenez (3/31/2016 1:10:00 AM)
Aynen bu konuda bisiler yapmak lazim mezuniyet için bir dahaki dönemi beklemek çok saçma hem zaman kaybi hemde harç parasi da isteme durumu olabilir sonuçta sinavi neredeyse dönem içine çektiler fazladan harç ödeyecek kadar paramiz yok.Rektöre ve bölüm baskanina bu konuda mail atmak lazim bu islem sirf tepki çekmesin diye sessiz sedasiz yapildi.Bu dönem sonu mezuniyete kalacak arkadaslar lütfen bu konuda duyarli olalim.
panspermia (3/31/2016 3:11:00 PM)
Ben Mesut Hoca, Rektör ve Fen-Edebiyat Fakültesi dekanina mail attim. Detayli ve saygili bir sekilde neden magdur oldugumuzu izah ettim. Sag olsun Dekan cevap verdi. Konunun kendileri tarafindan bilindigini, senato kararlarina müdahale sanslari olmadigini fakat yapilacak ilk toplantida (31 MART) gündeme getirecegini belirtti. Cümlesi aynen su; degisiklik yapilmasina inananlar çogunlukta olursa bir sonraki toplanti da bu konu ele alinir. Ancak bu konu ile ilgili direkt yetkili mercinin Rektörlük ve Egitimden mesul rektör yardimciligi departmani oldugunu dolayisiyla Mesut Hoca ile iletisimin daha iyi olacagini tavsiye etti.
Mesut Güner Egitim-Ögretim Rektör yardimcisi olan Hocamiz.
Benim düsünceme göre atilan maillerde sadece magduruz diyip protesto etmek yerine çözüm yolumuzu da sunmak ve neden magdur oldugumuzu detaylandirmak çok önemli. Çünkü insanlarin farkli magduriyetleri var, kimisi 3 ay daha baska sehirde yasamayazken kimisi yüksek lisans yapacak ya da ise girecek.
Magduriyeti anlatirken baska insanlari da magdur etmememiz gerekiyor eger bu olursa o zaman ögrenciler arasi magduriyet çatismasi yaratiriz ve karar degismez. Örnegin yaz okulu sonra da mezun olacak arkadaslar olabilir dogrudan EYlül'dekini kaldirin demek yerine iki kere yapin önerisi sunulabilir. Bundan sonraki yillarda ise yeni yil baslangicinda duyurulacak sekilde uygulanmasi saglanabilir, dönem içinde degistirmek yerine.

hrm10 (3/31/2016 4:58:00 PM)
Mesut Hocaya bende mail attim fakat geri dönüs olmadi.Maillerini belki de okumuyordur.Nasil ulasabiliriz?
panspermia (4/1/2016 7:28:00 PM)
Kardesim sen ne dedin ki mail de neden durup dururken tehdit etsin. Ama benim aldigim duyumlar cok kotu haberler bizde hem butunleme hem yaz okulu hem de mezuniyet sinavi varmis bu cok fazlaymis kanaatlerine gore
hrm10 (4/1/2016 9:11:00 PM)
Mesut hocaya nasil ulasabiliriz?Toplanip gidelim olmadi.

Mezuniyet sinavinin dönem sonunda yapilmasi gerek,kira kontrati haziranda bitecek insanlar var,yurt kontrati keza öyle.
Yazin temmuzda ise baslamayi planlayan insanlar var,2 aylik maasini eksik almasi gibi bir sey.Belki maddi durumu iyi degil ve sadece bursla geçiniyor..Biraz düsünce ya,çok zor degil.

Hakkimizi kesinlikle almamiz lazim arkadaslar.Geçen sene sadece 1 seçmeli dersi alamadi diye okulu uzayacak arkadasim 13 kisiyi toplayip dersi bile açtirdi.

Hepimiz birlik olursak yaptirabiliriz.
tork (4/2/2016 7:57:00 AM)
Dilekçe ise dilekçe, toplanip gitme ise toplanalim arkadaslar. Bu uygulamayla hepimiz magdur olacagiz. Lütfen bir seyler yapalim :(
panspermia (4/2/2016 11:14:00 AM)
Bu kararin neden alindigini dolayli olarak ogrendim. Bundan onceki senelerde yaz okulundan sonra mezuniyet sinavi yapilmasi konusunda dilekce toplanmis ve talepte bulunulmus. O yuzden boyle bir karar almislar. Tabi bu karar bizi felaket derecede magdur etti. Mesela ben simdi yuksek lisansa basvursam sonra kabul alsam kayit gunu evrak veremeyecegim. Iste bu bana koyar arkadas. 1 ders ile bunu yasarim.
Simdi durum su, taleplerimizde aciklayici olmamiz lazim. Neden magduruz bunu anlatmamiz lazim. Yaz okulu sonrasi mezuniyet sinavi olmasin demek yerine bahar donemi sonunda da mezuniyet sinavi olsun, ki olmasi gereken budur, demeliyiz. Zaten is yuku olarak buyuk bir yuk yaratmiyor ki kac insan girecek mezuniyet sinavina. Aksine yaz okulu sonrasi olan mezuniyet sinavi cok daha fazla is yuku yaratacak. Bahar donemi mezuniyet sinavi 13-16 Temmuz idi bence o bile cok gec tarihti
tork (4/2/2016 11:37:00 AM)
Kesinlikle katiliyorum. Ben de yüksek lisansa basvuracagim ama evrak yetistiremeyecegim için bosa gitmis olacak. Bu yaptiklari hiç adil degil. Bahar dönemi sonunda mezuniyet sinavinin yapilmasi bizim hakkimiz. Kaldi ki 13-16 Temmuz da geç bile geç bir tarihti. Of bu YTÜ :(
panspermia (4/2/2016 12:07:00 PM)
Samimi oldugunuz ya da yuksek lisansta beraber calisacaginiz hoca varsa onlari araya koyun. Bi ararlar mesaj atarlar belki. Daha buyuk farkindalik olur. Ve mail de atmak lazim baska care yok
tork (4/2/2016 1:21:00 PM)
Arkadaslar rektörden geri dönüs almis bir arkadasim dedi ki senato hem yaz okulu hem de tek ders sinavinin yapilmasina onay vermiyormus. Eger dilekçe verirsek bahar döneminde yapilabilirmis mezuniyet sinavlari. Bir de sanirim bazi arkadaslar öfkelerine hakim olamayip saygiyi asan mailler yollamislar. Lütfen böyle seyler yapmayalim. Birimizin hatasi hepimize mal olur sonra.
panspermia (4/2/2016 1:51:00 PM)
Evet hem yaz okulu hem de Mezuniyet sinavi yapilmasina karsilar fakat söyle de bir durum var ki bu sekilde bizi hem yaz okuluna mecbur birakiyorlar hem yüksek lisans sansimiz yok oluyor hem de mezuniyetimiz 3 ay gecikiyor. Diyelim ki dilekçe verdik o zaman da Yaz Okulundan sonra mezuniyet sinavi isine gelenler bu sefer biz magdur olduk diyecekler. Ama olaya rasyonel olarak bakarsak Mezuniyet sinavi dönem sonunda yapilir, yaz okulu zaten ekstra bir hak.
tork (4/2/2016 3:37:00 PM)
Aynen öyle. Bir de yaz okuluna kalinca zaten anca bi sonraki bahar dönemi yüksek lisansina basvurabilicez. Ama sinav önceki tarihine alinirsa önümüzdeki güz dönemine basvurabilicez. En çok bu durumda olan bizler magdur oluyoruz.
burakk90 (4/2/2016 4:29:00 PM)
Arkadaslar ben de bolum baskaniyla gorustum.kendisi bu konuda fakulte dekanlarinin da pek soz hakki olmadigi tum olayin mesut bey de bittigini soyledi.yani bir sekilde mesut hocaya ulasmamiz gerekiyor.cozerse o cozecek
panspermia (4/2/2016 4:35:00 PM)
Bu durumdan haberdar olan insan sayisi az gibi. Haberdar olan insan sayisinin arttirilmasi için bir seyler yapilmali ki onlar da mail atabilsin
sinan_666 (4/2/2016 6:03:00 PM)
Arkadaslar mail atmaya devam, bu is mutlaka çözülmeli. Büyük magduriyet var.
tork (4/2/2016 6:21:00 PM)
Haberi olmayan çok kisi var arkadaslar. Öncelikle arkadas çevremizden baslayarak yayalim bu haberi.
hrm10 (4/3/2016 1:29:00 PM)
Mesut hocaya nasil ulasacagiz?
Maile geri dönüs alabilen oldu mu?
panspermia (4/3/2016 9:35:00 PM)
Mail donus yapmio ama mail atmaktan baska care yok. Okumasa da konu kismina belirtmek lazim. Cok gec olmadan bu konu cozulmeli cunku kararlar o kadar cabuk cikmiyor
hrm10 (4/4/2016 12:21:00 AM)
Detayli,saygili bir sekilde mail atacagim bende.
Arkadaslar mail yoluyla ulasamayacaksak toplanip yüzyüze konusmaya gitsek?
Bu sinav bizim hakkimiz.
sinan_666 (4/10/2016 5:31:00 PM)
Senatoda görüsme karari almislar YTÜ anasayfada duyuru olarak yaziyor.
hegzagenez (4/13/2016 3:49:00 PM)
insallah bekledigimiz karar çikar
hegzagenez (5/8/2016 8:52:00 PM)
Merhabalar
Mezuniyet sinavi hakkinda bir gelisme var mi? Soran yada bilen var mi? Ben insaat bölümüne sordum ama halen bir gelisme olmadigini söylediler.Konu hakkinda bilgisi olanlar paylasabilir mi acaba?
tork (5/15/2016 8:30:00 PM)
Arkadaslar merhaba. Hala bi gelisme yok galiba. Bi ara bi dir açilmisti tekrar mail atalim diyenler falan vardi. Telefondan girdigim için o basligi göremedim. Mailine geri dönüs alan oldu mu acaba?
fidelios (6/10/2016 7:41:00 PM)
sayenizde okulum tek dersten 1 dönem uzadi çok sagolun arkadaslar
YORUM EKLE
YILDIZZ ARAMA